De kaartverkoop van theaterseizoen 2024-2025 is gestart!

De Tamboer

Corona: de stand van zaken

11 juni 2020

Op deze pagina vindt u een overzicht van de actuele stand van zaken en meestgestelde vragen rondom alle ontwikkelingen met betrekking tot het corona-virus. 
De Tamboer is voorlopig gesloten voor publiek. Heeft u vragen? Mail dan naar info@detamboer.nl. 


Nieuw programma vanaf 4 september 2020

We hanteren de richtlijnen en adviezen vanuit het RIVM en de Nederlandse overheid. Vanaf 1 september hopen we onze deuren weer voor publiek te kunnen openen, waarbij we natuurlijk de 1,5 meter afstand-regels in acht zullen nemen. 
Wij staan te popelen om u weer te verwelkomen, maar daar hebben we wel uw hulp bij nodig. Samen sterk tegen corona!

Wij vragen van u: 

  • Houd te allen tijde 1,5 meter afstand van andere personen.
  • Schud geen handen en vermijd fysiek contact.
  • Kom zoveel mogelijk alleen, tenzij u uit hetzelfde huishouden komt.
  • Kom niet als u verkouden bent of griepklachten heeft. Bij twijfel over uw gezondheid behoudt De Tamboer zich het recht voor u de toegang te weigeren.
  • Wees niet eerder dan 30 minuten voor aanvang van een voorstelling aanwezig.
  • Zorg dat u thuis of voor aanvang van de voorstelling naar het toilet bent geweest, want de toiletten zijn alleen in nood toegankelijk. U kunt na toiletbezoek niet meer terugkeren in de zaal. 
  • Verlaat het theater direct na de voorstelling via de aangegeven route.
  • Koop uw kaartje vooraf via www.detamboer.nl of reserveer via 0528 - 280 180. 
  • Volg te allen tijde de aanwijzingen van onze medewerkers op.

Wij zorgen voor: 

  • Maximale hygiëne: wij ontsmetten regelmatig contactoppervlakken, zoals deurknoppen en leuningen. 
  • Veilige looproutes, zodat we u op een veilige en gastvrije manier kunnen verwelkomen. 
  • Kaartcontrole op afstand: het kaartje kan op 1,5 meter afstand gescand worden. 
  • Speciale ingangen per zaal: ieder deel van de zaal heeft een eigen ingang, zodat u geen andere bezoekers hoeft te passeren. 
  • Toewijzing van plaatsen: onze medewerkers begeleiden u naar de juiste plaatsen in de zaal en zorgen voor een veilige afstand tussen bezoekers. De stoelen worden ongeplaceerd verkocht, zodat u geen andere bezoekers hoeft te passeren. 
  • Duidelijke instructies: onze medewerkers staan altijd klaar om u te helpen en uw vragen te beantwoorden. 

De voorstelling:

Het programma is vanwege de coronamaatregelen altijd onder voorbehoud. Bij gezondheidsklachten van een acteur wordt de voorstelling geannuleerd en krijgt u het geld van de reeds gekochte kaarten terug. 
Alle voorstellingen worden zonder pauze gespeeld.

Waar bevinden zich de diverse ingangen en bijbehorende zitplaatsen in de zaal? Bekijk hier een overzicht van de zaal.


Geannuleerde voorstellingen maart t/m juni: ticketregeling

Alle voorstellingen vanaf 12 maart tot en met juni 2020 zijn zoveel mogelijk verplaatst naar het volgende theaterseizoen. Kaartkopers zijn hierover inmiddels geïnformeerd. Helaas zien we nu al dat theaterproducenten en gezelschappen voor een onmogelijke opgave komen te staan met de 1,5 meter afstand-maatregelen. Veel producties zijn daarom niet langer financieel haalbaar. Het kan zijn dat verplaatste voorstellingen daarom alsnog geannuleerd worden. Op onze website vindt u altijd de actuele status van voorstellingen. 

Kaartkopers van verplaatste of geannuleerde voorstellingen ontvangen automatisch een voucher ter waarde van hun boeking. U hoeft hiervoor niets te doen. 
Met deze regeling hopen wij dat u De Tamboer of Het Podium op een later moment toch bezoekt. Dit helpt ons de economische impact die ontstaan is door de maatregelen rondom het coronavirus in de culturele sector op te vangen. Zo kunnen wij ook in de toekomst weer volop werken aan voorstellingen, concerten en activiteiten in Hoogeveen. Hiermee helpt u niet alleen artiesten, gezelschappen en podia, maar ook alle mensen achter de schermen die deze evenementen mogelijk maken, zoals decorbouwers, technici, leveranciers, creatieven en andere werknemers en zelfstandigen in de culturele sector.

Hoe lang is de voucher geldig?

Heeft u een voucher ontvangen vanwege een door het coronavirus verplaatste of geannuleerde voorstelling? Dan is deze tot 13 maanden na het oorspronkelijke evenement geldig. Als u de voucher niet heeft gebruikt binnen deze periode, dan krijgt u alsnog uw geld terug.

Ik wil mijn geld terug, kan dat?

Ja, als consument heeft u het recht om uw geld terug te vragen, dit kan via info@detamboer.nl. Wanneer het geld wordt teruggestort is afhankelijk van of het een geannuleerd of een verplaatst evenement betreft. Indien het evenement verplaatst is, kan uw geld teruggestort worden tot 1 maand na de verplaatste datum. Indien het evenement geannuleerd is, is deze termijn tot 3 maanden na de datum waarop het evenement zou plaatsvinden. Deze ticketregeling is echter niet voor niets opgezet: culturele instellingen kunnen omvallen als iedereen dat doet. Vandaar dat ook de overheid deze regeling steunt.

Wilt u een donatie doen?

Daarmee zou u ons een groot plezier doen! Laat dit aan ons weten via info@detamboer.nl. 


Vervangende voorstellingsdata

De meeste voorstellingen van maart t/m juni zijn verplaatst naar het volgende theaterseizoen. Op dit moment bekijken we of de voorstellingen doorgang kunnen vinden met de geldende 1,5 meter afstandregels. Onderstaande lijst wordt telkens geüpdated. 


*Drenthe Plat zal in 2021 niet de voorstelling Lachen is gezond spelen, maar de nieuwe show Drentse humor.
**Dirk Scheele zal in 2021 niet zijn voorstelling In Holland staat een huis spelen, maar: Roep van de jungle.

Definitief geannuleerd: 

  • Patrick Nederkoorn (20 maart 2020)
  • The Soul Preacher (27 maart 2020)
  • Don Pescatore & his Alcatraz Orchestra (15 mei 2020)
  • Tarzan (7 juni 2020)
  • Peter Pan (19 juni 2020)
  • Formule 1 Show (2 juni 2020)
  • Best of Britain (10 september 2020)
  • Jeangu Macrooy (15 oktober 2020)
  • Judeska Airlines (24 oktober 2020)
  • Liberty! (1 november 2020)

Theatertips voor thuis? Bekijk ze hier