De Tamboer

Problemen met het printen van tickets?

Laat het ticket scannen op je mobiel!

Kies voor het milieu: laat het ticket scannen op je mobiel!

Wist je dat het printen van e-tickets helemaal niet noodzakelijk is? Het is mogelijk om de e-tickets te laden op je smartphone, deze kunnen wij dan rechtstreeks scannen. Zo dragen we samen bij aan een beter milieu.

Toch liever printen, maar geeft dat problemen?  Lees hieronder dan enkele oplossingen.

Ik kan mijn tickets niet afdrukken.

  • Controleer of je de laatste versie van Adobe Acrobat Reader hebt. Met deze gratis software kunnen PDF-bestanden worden geopend. Download en installeer Adobe Acrobat Reader hier.
  • Controleer of de printer aan staat en correct is aangesloten op de computer.
  • Controleer of de printer genoeg geheugen beschikbaar heeft en sluit programma's die je niet gebruikt.
  • Probeer om het ticket te printen als afbeelding:
    • Open het PDF bestand
    • Klik Bestand (File) > Afdrukken (Print). Klik daarna op Geavanceerd (Advanced)
    • Vink Print als Afbeelding ( Print as image) aan.
    • Klik Ok om het document te printen
  • Nog steeds problemen? Neem dan contact op via info@detamboer.nl met een duidelijke omschrijving van het probleem. Vermeld het ordernummer hier ook bij.

Er gebeurt niets wanneer ik op de link klik.

  • Controleer of er in de map Downloads een bestand Tickets is toegevoegd.
  • Kopieer de link volledig en plak deze in de adresbalk van een internetbrowser. Klik Enter. Controleer of er een bestand wordt gedownload.

Kan ik mijn ticket op elk soort papier afdrukken?

  • Nee, alleen een ticket geprint op wit A4 formaat is geldig. De leesbaarheid van de barcode is belangrijk bij de toegangscontrole.

Ik heb (momenteel) geen toegang tot een printer.

  • Geen probleem, na aankoop ontvang je een bevestigingsmail. Stuur deze e-mail door naar iemand met een printer, die vervolgens de tickets kan afdrukken.
  • Heb je besteld via een iPhone of iPad? Open de tickets van op een andere computer via de link in de bevestigingsmail.
  • Nog beter: laat het e-ticket scannen via je smartphone, zo helpen we het milieu samen een handje!
Veelgestelde vragen

Ik ben mijn kaarten kwijt of vergeten, kan ik ze opnieuw (laten) printen?