De kaartverkoop van theaterseizoen 2024-2025 is gestart!

De Tamboer

Culturele sector roept houders van tickets op: Bewaar je ticket, geniet later

13 april 2020

Alle voorstellingen, concerten en activiteiten tot 1 juli in De Tamboer en Het Podium geannuleerd

Nederlandse theaters, concertzalen, poppodia, evenement- en sportorganisatoren, musea en festivals vragen gezamenlijk aan bezoekers om hun tickets te behouden en zo de culturele sector te steunen. De sector heeft in gezamenlijkheid een regeling ontwikkeld, met ondersteuning van het ministerie van OC&W en volgens de regels van de ACM.

COVID-19 raakt ons allemaal, ook de culturele sector en de sport. Veel voorstellingen, festivals, wedstrijden en concerten worden noodgedwongen verplaatst of afgelast; musea en monumenten sluiten hun deuren. De verschillende brancheverenigingen slaan de handen ineen en roepen hun bezoekers op om hun ticket te bewaren tot de deuren weer opengaan: Bewaar je ticket, geniet later.

Waarom de ticketregeling?

Met deze regeling hopen wij dat u De Tamboer en Het Podium op een later moment toch bezoekt. Dit helpt ons de economische impact die ontstaan is door de maatregelen rondom het coronavirus in de culturele sector op te vangen. Zo kunnen wij ook in de toekomst weer volop werken aan voorstellingen, concerten en activiteiten in Hoogeveen. Hiermee helpt u niet alleen artiesten, gezelschappen en podia, maar ook alle mensen achter de schermen die deze evenementen mogelijk maken, zoals decorbouwers, technici, leveranciers, creatieven en andere werknemers en zelfstandigen in de culturele sector.

Wilt u meer weten over de achtergronden, kijk dan naar dit filmpje van de NOS.

Hoe werkt de ticketregeling?

De afgelaste voorstellingen en concerten in De Tamboer zijn zoveel mogelijk verplaatst naar een ander moment. Bekijk hier de lijst met vervangende data in De Tamboer en Het Podium. Als kaartkoper ontvangt u automatisch kaarten per e-mail of post voor de nieuwe datum. Kunt u op de vervangende datum niet? Vraag dan een voucher aan via info@detamboer.nl.
Is het ons niet gelukt om een vervangende datum te vinden en wordt de voorstelling of het concert geannuleerd? Dan ontvangt u automatisch een voucher van ons, waarmee u een andere voorstelling of concert in De Tamboer en Het Podium kunt bezoeken.

Hoe lang is mijn voucher geldig?

Heeft u een voucher ontvangen vanwege een door het coronavirus verplaatste of geannuleerde voorstelling? Dan is deze tot 13 maanden na het oorspronkelijke evenement geldig. Als u de voucher niet heeft gebruikt binnen deze periode, dan krijgt u alsnog uw geld terug.

Kan ik ook mijn geld direct terugkrijgen?

Als consument heeft u het recht om uw geld terug te vragen, dit kan via info@detamboer.nl. Wanneer het geld wordt teruggestort is afhankelijk van of het een geannuleerd of een verplaatst evenement betreft. Indien het evenement verplaatst is, kan uw geld teruggestort worden tot 1 maand na de verplaatste datum. Indien het evenement geannuleerd is, is deze termijn tot 3 maanden na de datum waarop het evenement zou plaatsvinden. Deze ticketregeling is echter niet voor niets opgezet: culturele instellingen kunnen omvallen als iedereen dat doet. Vandaar dat ook de overheid deze regeling steunt.

Kan ik een donatie doen?

Graag zelfs! Laat dit aan ons weten via info@detamboer.nl

Gesloten

De Tamboer en Het Podium zijn voorlopig gesloten. Dit betekent dat wij telefonisch niet bereikbaar zijn. Onze e-mail wordt wel gelezen, maar houdt alstublieft rekening met het feit dat het langer dan normaal kan duren voordat u een reactie van ons ontvangt.