Veelgestelde vragen
Bekijk hier onze veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Kaarten reserveren
Hoeveel kaarten kan ik kopen?
Voor de meeste voorstellingen kun je maximaal 10 kaarten kopen. Voor sommige voorstellingen hanteren we een lager maximaal aantal kaarten per bestelling. Wil je een groepsreservering doen met meer dan 10 personen? Neem dan contact op via info@detamboer.nl of 0528 - 280 190.
Hoe betaal ik met een tegoedbon via de website?
Als je met een Tamboer tegoedbon of Podium Cadeaukaart wilt betalen, doorloop je eerst op de gebruikelijke wijze de stappen van het bestelproces. Kies eerst de voorstelling en stoelen van jouw keuze.
Tamboer tegoedbon
Kies bij de stap Betaling- en afleverwijze voor de knop: “Verzilver uw Tamboer-waardebon”. Hier vul je de code van jouw Tamboer tegoedbon in, het bedrag wordt dan automatisch verrekend.
Podium Cadeaukaart
Doorloop alle stappen totdat je bij de stap Betaling kunt kiezen voor Podium Cadeaukaart. Vul hier de code van jouw kaart in, het bedrag wordt dan automatisch verrekend.
Ik ben slecht ter been/slechtziend/zit in een rolstoel. Hoe kan ik kaarten reserveren?
Gebruik maken van onze rolstoel- en rollatorplaatsen in de Passagezaal of Tamboerzaal? Neem dan contact op met onze klantenservice via 0528 – 280 190 of mail naar info@detamboer.nl.
Hoe maak ik een Tamboer-account aan?
- Klik op detamboer.nl rechtsboven in op het account-symbooltje, links naast het vergrootglas voor zoeken. Of klik hier.
- Volg de stappen bij “Nog geen account?”
- Lukt het niet? Neem contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder!
Hoe kom ik in bezit van mijn toegangskaarten?
Er zijn verschillende manieren om in bezit te komen van je toegangskaarten. Bij de meeste bestellingen kun je kiezen voor e-tickets of kaarten ontvangen per post. Kies je voor e-tickets, heb je twee mogelijkheden om in het bezit te komen van e-tickets:
1. kaarten ophalen via de Ticketmatic app
2. kaarten downloaden als pdf
1. Ticketmatic app
Kaarten printen is niet meer nodig. Je kunt je bestelde toegangskaarten terugvinden in de Ticketmatic app. Deze app kun je downloaden via de Appstore of Playstore. Meld je aan met het bij De Tamboer bekende e-mailadres. In deze app vind je alle toegangskaarten terug die je bij De Tamboer hebt besteld, en ook je tickets van andere theaters die aangesloten zijn bij het kassasysteem van Ticketmatic.
Smart secure tickets
Voor sommige voorstellingen werken wij in samen met ons kassasysteem Ticketmatic en verkopen extra veilige e-tickets om doorverkoop tegen te gaan. Dit houdt in dat je je toegangsbewijzen niet af kunt halen aan de kassa of per e-mail of post ontvangt, maar dat ze alleen verschijnen in de Ticketmatic app op je smartphone. Smart secure tickets worden pas twee uur vóór aanvang van de voorstelling actief en kunnen op deze manier niet worden doorverkocht. Let op: de barcode verandert elke 30 seconden. De tickets zijn niet overdraagbaar aan anderen.
Hoe werkt het?
- Koop je kaartjes via de website van De Tamboer
- Kies een betaalwijze en vul je e-mailadres in
- Bevestig en betaal
- Je ontvangt een order bevestiging. Hierin vindt je instructies over hoe je de app installeert en je tickets kunt terugvinden
- Download en open de Ticketmatic app.
- Log in op de Ticketmatic app met hetzelfde e-mailadres dat je hebt gebruikt bij het boeken van de kaarten.
- In de Ticketmatic app vind je alle gekochte e-tickets, deze zijn binnen 24 uur zichtbaar Heb je geen smartphone, maar wil je wel kaarten reserveren? Neem dan contact op met de klantenservice via info@detamboer.nl of bel 0528 - 280 190.
2. Kaarten downloaden als PDF
In de bevestigingsmail die je van ons ontvangt nadat je je kaarten hebt gereserveerd, kun je je e-tickets downloaden via de vermelde link. Deze e-tickets kun je laten zien op je telefoon. Printen van deze tickets mag, maar is niet noodzakelijk.
Route en parkeren
Wat is het bezoekadres van De Tamboer?
Theater De Tamboer
Hoofdstraat 17
7902 EA Hoogeveen
De Tamboer is gemakkelijk en snel bereikbaar vanaf de snelweg. Er is voldoende parkeergelegenheid rondom het theater.
Waar kan ik parkeren?
Er zijn diverse parkeerterreinen op loopafstand van De Tamboer, zoals de Markt (200 meter, betaald parkeren), Bilderdijkplein (400 meter, betaald parkeren) en het Mauritsplein (450 meter, gratis parkeren).
Let op: gebruik bij parkeren een parkeerapp. Dit voorkomt dat je lang moet wachten voor de betaalautomaat.
Is er parkeergelegenheid voor mindervaliden?
Ja, aan de voorzijde van het gebouw aan de Hoofdstraat Noord zijn invalidenparkeerplaatsen. Vraag bij onze infobalie om de speciale bezoekerskaart, deze is nodig naast je eigen vergunning.
Hoe bereik ik het theater met het openbaar vervoer?
De Tamboer ligt op zo’n 10 minuten loopafstand van Centraal Station Hoogeveen. Volg vanaf het station de borden ‘Centrum’ via de Stationsstraat. Loop bij de rotonde rechtdoor en sla de eerste weg rechtsaf: Brinkstraat. Na het oversteken van één weg loopt deze over in de Hoofdstraat. Na 200 meter bevindt De Tamboer zich aan de linkerkant.
Het voorstellingsbezoek
Is er een gratis garderobe?
Je jas ophangen kan in onze gratis (onbewaakte) garderobe. Je vindt de garderobe links van de rode loper, vlak voor de foyer.
Mijn kind is nog klein, is de voorstelling dan wel goed zichtbaar?
Bij kindervoorstellingen staan er stoelverhogers klaar bij de ingang van de zaal. Zo voorkomen we dat jouw kind misschien net achter een volwassene zit en daardoor niks kan zien. Lever je de stoelverhoger na afloop weer in? Bedankt!
Hoe laat gaat de zaal open?
Over het algemeen gaat de zaal meestal zo’n 5-10 minuten voor aanvang van de voorstelling open.
Ik ben te laat, mag ik de zaal nog in?
Dat hangt helemaal af van de afspraken met de artiest of het gezelschap. Vaak wordt het als storend ervaren wanneer er nog iemand te laat binnenkomt en heeft de uitvoerende liever niet dat je nog binnenkomt. Soms mag je nog wel naar binnen, maar kun je alleen op het balkon of de achterste rij plaatsnemen.
Probeer dus altijd om ruim voor aanvang aanwezig te zijn.
Mag ik foto’s of filmpjes maken tijdens de voorstelling?
Nee, het is niet toegestaan om foto’s en filmpjes te maken tijdens de voorstelling. Dit gebeurt vaak op verzoek van de artiest. Flitsen kan zelfs gevaarlijk zijn voor de artiesten. Ook kunnen bezoekers om jou heen hinder ondervinden wanneer je opnames maakt.
Zie je dat iemand opnames maakt? Vraag dan vriendelijk of diegene ermee wil stoppen of waarschuw een medewerker van De Tamboer.
Ik ben slechthorend. Is er geluidversterking aanwezig?
Ja! Wanneer je slechthorend bent kun je voorafgaand aan de voorstelling bij onze kassa om een hoorset vragen.
De voorstelling voldoet niet aan mijn verwachtingen, wat nu?
Voldoet de voorstelling niet aan de verwachting, vraag dan in de pauze aan één van onze medewerkers een Niet goed? Nieuwe kans!-formulier. Je ontvangt dan een Tamboer tegoedbon. De regeling geldt bij voorstellingen met een pauze en bij voorstellingen die onder reguliere voorwaarden in onze programmering staan.
Ik ben een voorwerp verloren, wat moet ik doen?
Meld je op de avond zelf bij één van onze medewerkers of stuur een e-mail naar info@detamboer.nl.
Calamiteit?
Waarschuw onze gastheer of gastvrouw, onze EHBO-er in de zaal of een klantenservice-medewerker in de hal. Bedankt voor je oplettendheid.
Klantenservice
Ik heb problemen met het printen van mijn tickets, wat moet ik doen?
Wist je dat het printen van e-tickets helemaal niet noodzakelijk is? Het is mogelijk om de e-tickets te laden op je smartphone, deze kunnen wij dan rechtstreeks scannen. Zo dragen we samen bij aan een beter milieu.
Toch liever printen, maar geeft dat problemen? Lees dan hier enkele oplossingen.
Ik ben mijn kaarten kwijt of vergeten, kan ik ze opnieuw (laten) printen?
Geen nood. Als je een digitaal e-ticket hebt, kunnen we deze opnieuw toesturen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via info@detamboer.nl of bel naar 0528 - 280 190. Printen is niet nodig, omdat we het ticket bij de kaartcontrole rechtstreeks vanaf een smartphone kunnen scannen.
Op de avond zelf een entreebewijs verloren? Vraag dan bij de kassa een nieuw entreebewijs aan.
Ik wil mijn kaarten retourneren, kan dat?
Retourneer gekochte kaarten tot uiterlijk één werkdagen voor de voorstelling. Je krijgt het betaalde bedrag dan terug op een tegoedbon. Vrienden van De Tamboer mogen kaarten tot 1 uur voor de voorstelling retourneren.
Is er een drankje bij mijn kaartje inbegrepen?
Ja, bij de meeste voorstellingen is er een drankje à € 2,75 bij de prijs van het kaartje inbegrepen. In de pauze staan er dan drankjes klaar, dit voorkomt wachtrijen en afrekentijd bij het buffet. Is er op verzoek van de artiest geen pauze? Dan staat het drankje na afloop van de voorstelling klaar.
Een uitzondering hierop zijn festivals en kindervoorstellingen, hierbij is geen drankje inbegrepen. Bij kindervoorstellingen staat er wel gratis ranja klaar voor onze jonge theaterbezoekertjes.
Kan ik een brochure aanvragen?
Jazeker kan dat! Via deze pagina kun je een brochure aanvragen.
Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief om altijd op de hoogte te blijven van nieuwe boekingen en ander nieuws.
Mijn contactgegevens zijn gewijzigd. Hoe kan ik dit aan jullie doorgeven?
Geef gewijzigde contactgegevens per mail aan ons door via info@detamboer.nl, maar even bellen op 0528-280190 of langskomen aan de balie mag natuurlijk ook.
Heb je een profiel? Dan kun je eenvoudig zelf je gegevens wijzigen. Alvast bedankt!
Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Voor een goede afhandeling van jouw aankoop en om je van de juiste informatie te kunnen voorzien, verzamelen wij bepaalde gegevens zoals naam en e-mailadres. Lees hier in ons privacystatement hoe wij dat doen en waarom.
Waar kan ik terecht met feedback?
We horen graag wat je ons te vertellen hebt. Vertel het ons via info@detamboer.nl of kom langs voor een kopje koffie.
Livestream
Hoeveel livestreamtickets moet ik kopen?
Je hoeft maar één livestreamticket te kopen per apparaat waarop je wilt kijken. Kijk je samen met je gezin via één laptop? Dan heb je dus maar één kaartje nodig.
Kan ik de livestream op een later moment terugkijken?
Nee, helaas. Live betekent ook echt live, je kijkt dus rechtstreeks mee met een voorstelling of activiteit die zich op dát moment afspeelt in De Tamboer.
Kan ik de unieke link van de stream delen met anderen?
De code naar de stream is geldig voor slechts één apparaat tegelijkertijd. We adviseren daarom om de link níet door te sturen, als je zelf ook wilt genieten van de stream.
Wat heb ik nodig om een stream te bekijken?
Je hebt drie dingen nodig om een stream te bekijken:
- Je eigen toegangscode en/of link naar de stream.
- Een goede internetverbinding. Een vaste kabel werkt het beste, maar via wifi, 3G of 4G kan ook.
- Een modern smartphone, tablet, computer of televisie om de stream op te bekijken. Zorg dat het apparaat beschikt over een internetbrowser met actuele update, zoals Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge of Apple Safari.
Via welke internetbrowser kan ik de stream bekijken?
Het belangrijkste is dat je browser recent is bijgewerkt en daarmee up to date is. We ondersteunen de meestgebruikte browsers, zoals Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge en Apple Safari.
Wat moet ik doen als mijn beeld vastloopt of niet verschijnt?
Ververs of refresh de pagina van je browser. Gebruik daarvoor F5 op het toetsenbord bij Windows, Command ⌘ + R op de Mac of gebruik het icoontje met de ronde pijl in de browser.
Werkt dit niet? Probeer dan eens een andere browser of een heel ander apparaat. We adviseren het gebruik van Google Chrome, maar ondersteunen ook Mozilla Firefox, Microsoft Edge en Apple Safari.
Ik heb wel beeld, maar geen geluid. Wat moet ik doen?
Controleer of het volume van je apparaat aan staat. Controleer daarna het volume van de videoplayer zelf, door met de muis naar de onderkant van de stream te gaan en het volume-icoontje aan te klikken. Ben je de stream aan het casten? Controleer dan het volume van zowel de televisie als het apparaat dat de stream uitzendt.
Kan ik de stream casten via Google Chromecast op mijn televisie?
Jazeker! We adviseren om de stream te casten vanaf een laptop of desktop computer. Chromecasten werkt alleen wanneer je Google Chrome als browser gebruikt. Wil je een tablet of smartphone gebruiken? Zorg er dan voor dat dit geen iPhone of iPad is, maar bijvoorbeeld een Google Chromebook. Het is belangrijk dat de tablet een Android/ChromeOS besturingssysteem van Google bevat. Lukt het niet? Bekijk dan de snelstartgids van Google.
Kan ik de stream casten via Apple TV op mijn televisie?
Ja, dit werkt vanaf je iPhone, iPad of Macbook.
Ik heb problemen met casten, wat moet ik doen?
Controleer of hetzelfde WiFi netwerk is ingesteld voor het apparaat vanaf waar je cast en je Chromecast of Apple TV. Als dat het geval is, ververs dan de pagina waarop de stream te zien is. Start daarna je Chromecast of Apple TV opnieuw op en probeer het opnieuw.
Kan ik de stream bekijken via de browser van mijn televisie?
Dit is alleen mogelijk als je televisie dit ondersteunt. Hoe nieuwer de televisie, hoe groter de kans dat het werkt. Let op: zorg ervoor dat je geen typefouten maakt bij het overtypen van de toegangscode naar de stream.
Met hoeveel apparaten kan er tegelijkertijd gekeken worden?
Eén unieke code geeft toegang tot de stream op één apparaat tegelijkertijd. Het is dus niet mogelijk om de stream op meerdere apparaten te bekijken met één code. Je kunt wel tijdens de stream wisselen van apparaat.
Kan ik de stream vanuit het buitenland bekijken?
Mag ik de livestream opnemen?
Ik kan mijn unieke link of toegangscode niet vinden, wat moet ik doen?
Je ontvangt direct na betaling van je livestreamtickets een orderbevestiging per e-mail. Deze e-mail bevat de unieke link met code, die je nodig hebt voor de stream.
Heb je geen e-mail ontvangen? Controleer dan de spam of ongewenste e-mail map van je mailbox. Ben je de e-mail per ongeluk kwijtgeraakt? Neem dan contact op met info@detamboer.nl.
Wanneer ontvang ik de link of toegangscode voor de livestream?
Direct na betaling van je livestreamtickets, ontvang je een orderbevestiging per e-mail. Hierin staat de unieke link of code naar de stream.
Heb je geen e-mail ontvangen? Controleer dan de spam of ongewenste e-mail map van je mailbox. Ben je de e-mail per ongeluk kwijtgeraakt? Neem dan contact op met info@detamboer.nl.
Mijn code blijkt ongeldig te zijn, wat moet ik doen?
Heb je op de link doorgeklikt vanuit de orderbevestiging e-mail? Dan wordt de code automatisch voor je ingevuld. Als dit niet lukt, voer je de code handmatig in. Controleer hierbij goed of er geen typefouten zijn gemaakt. Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op via info@detamboer.nl.
Zakelijk
Ik wil voor mijn event, vergadering, voorstelling of congres een zaal huren. Hoe doe ik dat?
Presenteren is ons vak! De Tamboer zet jouw organisatie graag in de spotlights en biedt een scala aan mogelijkheden voor zakelijk ondernemen in een sfeervolle, theatrale ambiance. Voor een vergadering, training, workshop, studiebijeenkomst, teambuilding, seminar, congres, uitvaart, symposium, productpresentatie, theaterarrangement, beurs, jubileum, receptie, feest of ander evenement. Neem contact op via 0528 - 280 190, zaken@detamboer.nl of vul ons contactformulier in.