De kaartverkoop van theaterseizoen 2024-2025 is gestart!

Ontmoet het team - Natalie - De Tamboer

Team De Tamboer - Natalie

In onze rubriek Team De Tamboer stellen we onze collega's voor! Zij vertellen over hun werk bij het theater en delen herinneringen. Vandaag: Natalie van de Receptie.

“Ik ben Natalie, 48 jaar. Ik woon samen met mijn man, dochter van 20 en zoon van 18 in Dedemsvaart. We hebben daar jarenlang een eigen kledingzaak gehad. Nadat we die zaak hadden verkocht, ben ik nog wel een poos werkzaam geweest in de winkel.

Op een gegeven moment merkte ik dat ik behoefte had aan een nieuwe uitdaging. Ik had 25 jaar in de winkel gewerkt en wilde wel eens iets anders doen. Een plek vinden om mezelf verder te ontwikkelen. Ik volgde De Tamboer op Facebook en zag daar een vacature voor receptiemedewerker voorbij komen. Toen dacht ik: ‘Hé, dat is leuk…!’

Sinds december 2022 ben ik hier werkzaam en dat bevalt me heel goed. Wat me zo aansprak in de vacature is de combinatie tussen contact met klanten en het samenwerken met collega’s. Hier in het theater is veel reuring. Er gebeurt elke week weer iets anders. In mijn eerste werkweek mocht ik bijvoorbeeld meteen helpen met de horeca. Maar ik doe toch het meeste receptiewerk.

Als ik een dagdienst heb, ben ik het aanspreekpunt voor onze gasten. Ik verwerk e-mails en neem veel telefoontjes aan. Dat kunnen bezoekers zijn die kaarten willen reserveren, maar ook zakelijke relaties die bellen voor één van mijn collega’s. Nu ik hier wat langer werk, komen er steeds meer taken bij. Zo help ik bij het aanmaken van nieuwe voorstellingen in ons ticketsysteem, zodat de kaartverkoop daarvan gestart kan worden. Ook notuleer ik bij vergaderingen.

Een avonddienst draait vooral om de voorstelling. Ik help de gastheer of gastvrouw en onze vrijwilligers om de avond in goede banen te leiden. Gasten komen hun toegangskaarten bij mij afhalen of willen soms nog kaarten kopen voor een andere voorstelling.

De afwisseling in werkzaamheden maakt het werk heel erg leuk. Geen dag is hetzelfde. Er staat altijd weer een nieuw persoon voor je balie. Je hebt altijd weer iemand anders aan de telefoon. En daarnaast is er leuk contact met de collega’s. Dat heb ik wel eens gemist als ik alleen werkte in de kledingwinkel.

Ik heb kortgeleden samen met mijn man de voorstelling Queen the Music bezocht in de Tamboerzaal. Hij is werkzaam bij een ander theater, dus het was leuk om samen een bezoek te brengen aan ‘mijn’ theater. In januari had ik de Previewavond in de Passagezaal bezocht, maar in de Tamboerzaal had ik nog geen voorstelling bijgewoond. Die Previewavond was trouwens erg leuk, ik heb daar een goed beeld gekregen van de voorstellingen die nog komen. Dat helpt me weer om onze gasten te adviseren als zij vragen hebben over het programma.

In het theater hangt zo’n leuke sfeer. Vorige week liep ik even weg van mijn computer. Toen ik terugkwam stonden onze directeur en Bert Visscher ineens op mijn werkplek. Bert was in een vrolijke bui en deed met veel bombarie alsof hij kaarten bestelde, onze directeur Pieter-Bas deed alsof hij hem hielp. Zoiets gebeurt niet in een kledingzaak, hoor, haha!”