Team De Tamboer - Bert

Team De Tamboer - Bert

In onze rubriek Team De Tamboer stellen we iedere maand één van onze collega's voor! Zij vertellen over hun werk bij het theater en delen herinneringen. Vandaag: Bert van de afdeling Facilitaire dienst, Commerciële verhuur en planning.

"Op een gegeven moment kwam er een functie vrij op de afdeling zaalhuur, dus kwam ik daar terecht. Hier heb ik contact met bedrijven en zakelijke klanten die een ruimte willen huren voor vergaderingen, theatershows, ledenvergaderingen of andere activiteiten. Dit doe ik nu nog steeds. Daarnaast verzorgde ik ook de ledenadministratie van de Vrienden van De Tamboer, wat toen nog geen aparte vereniging was, zoals nu. Ook stelde ik samen met onze cateraar horecamenu’s vast.

Inmiddels ben ik naast hoofd commerciële verhuur, ook verantwoordelijk voor de facilitaire dienst en planning. Ik heb dus nog steeds contact met klanten, breng hun wensen in kaart en stel offertes op voor hun aanvraag. Maar ik stuur ook de afdelingen techniek en huishoudelijke dienst aan.

Daarnaast bewaak ik de algehele planning van De Tamboer. Onze programmeurs boeken voorstellingen vaak al 1 of soms 2 jaar vooruit. Wanneer er zakelijke verhuuraanvragen komen, zoek ik samen met de klant naar de gaten in de agenda en prikken we het juiste moment. Soms is dat een afweging: blokkeren we een datum voor een groot congres en moet de programmeur dus een voorstelling verplaatsen? Dat gaat in ons kleine team altijd in goed overleg. Omdat ik goed zicht heb op de agenda, ben ik ook verantwoordelijk voor de aanbesteding van onderhoudswerkzaamheden.

Ik heb het complete overzicht op alle activiteiten die plaatsvinden in De Tamboer en zorg daarbij direct voor de personeelsplanning van techniek en huishoudelijke dienst. Dat is dus een handige combinatie van taken. Ik verzamel de technische riders van gezelschappen en artiesten, waarop zij aangeven welke ondersteuning zij nodig hebben bij een evenement. Ieder gezelschap heeft weer zijn eigen wensen en eisen. Vaak huren we externe partijen in, bijvoorbeeld wanneer we extra technici of apparatuur nodig hebben. Denk bijvoorbeeld aan onze eigen festivals. Ik zorg dan dat alle benodigde apparatuur in huis is en dat de juiste mensen aanwezig zijn."

Eerste deel van het interview gemist?